تجسم خلاق

با تجسم خلاق می‌توانید به خواسته‌ها و اهدافی که در نظر دارید دست پیدا کنید، مهم نیست چقدر بزرگ هستند، مهم این است باید روش آن را بیاموزید.

تجسم چیست؟

تجسم خلاق یک تکنیک استفاده از توانایی‌های ذهن است، شما می‌توانید از این تکنیک برای رسیدن به هر آنچه در نظر دارید برسید، شناخت توانایی‌های ذهن بسیار به شما کمک می‌کند که بهتر از آن استفاده کنید، تجسم خلاق یکی از این ویژگی‌ها است که مسیر موفقیت را برای شما بسیار هموارتر می‌کند.

بر اساس قانون جذب زمانی که شما بر روی موضوعی توجه و تمرکز دارید آن را به سمت خود جذب می‌کنید، تکنیک تجسم خلاق یکی از این تمرین‌هایی است که می‌توانید با آن قانون جذب را برای رسیدن به خواسته‌های خود به کار بگیرید.

تجسم خلاق

مغز فرق تجسم و واقعیت را تشخیص نمی‌دهد

زمانی که شما از این تکنیک استفاده می‌کنید مغز احساس می‌کند این واقعیت است و نمی‌تواند تفاوت بین واقعیت و تجسم را تشخیص دهد، لطفاً همین‌الان یک قره‌قروت را در ذهن خود تجسم کنید، چه احساسی دارید؟ احتمال زیاد دهان شما آب افتاد. درست است؟ این دقیقاً به همین بخش برمی‌گردد که مغز و ذهن شما تفاوت بین واقعیت و تجسم را تشخیص نمی‌دهد و زمانی که شما یک قره‌قروت یا مثلاً لیموترش را تجسم می‌کنید احساس می‌کند که الآن در واقعیت آن را می‌بینید و همان احساسات را تجربه می‌کنید.

شما قبلاً از تجسم خلاق استفاده کرده‌اید

تجسم خلاق چیز جدید و عجیبی نیست، همه افراد آن را در طول زندگی خود بارها استفاده کرده‌اند، شما در دوران بچگی بسیار زیاد از این تکنیک استفاده کرده‌اید، زمان‌هایی که در حال بازی کردن بودید، زمانی که تفنگ بازی می‌کردید، ماشین بازی می‌کردید، یا دخترخانم‌ها خاله‌بازی می‌کردند، می‌بینیم که بارها در ذهن خود شرایطی را تجسم کرده‌ایم، اما بزرگ‌تر شدیم و کم‌کم آن را فراموش کرده‌ایم، من می‌خواهم شمارا دوباره به یاد گذشته و این تکنیک قدرتمند بی اندازم.

تجسم خلاق مثل چاقو است

تجسم خلاق مثل یک چاقو دو لبه است، یعنی هم می‌توانید به نفع خود از آن استفاده کنید، هم به ضرر خودتان.

جالب است که وقتی با افراد مختلف در سمینارها و کارگاه‌ها در شهرهای مختلف صحبت می‌کنم، می‌بینم که اکثر آن‌ها به ضرر خود از این تکنیک استفاده می‌کنند، آن‌ها شرایطی را در ذهن خود تجسم می‌کنند که اصلاً به آن‌ها کمک نمی‌کند، مثل قبول نشدن در امتحان، نبودن جای پارک ماشین، خراب بودن اوضاع بازار و …

مواظب باشید که از ذهن خود و توانایی‌های آن به نفع خود استفاده کنید، طوری رفتار کنید که زندگی بهتری را تجربه کنید.

استفاده از تجسم خلاق برای بهبود عملکرد ورزشی

جالب است بدانید که اکثر ورزشکاران قبل از مسابقات تمرین‌های ذهنی انجام می‌دهند، آن‌ها شرایط مسابقه را بارها تجسم می‌کنند به‌نحوی‌که خودشان برنده شوند.

در یک تحقیق معروف که بر روی ورزشکاران المپیک به‌منظور تأثیر تجسم خلاق انجام شد، افراد به ۳ دسته تقسیم کردند، دسته اول ۱۰۰% تمرینات فیزیکی انجام دادند، دسته دوم ۷۵% فیزیکی و ۲۵% تمرین ذهنی و دسته سوم ۵۰% فیزیکی ۵۰% ذهنی. نتیجه به این صورت شد که افراد دسته سوم نتایج بسیار بهتری را گرفتند.

می‌توانیم به این نتیجه برسیم که تصویرسازی ذهنی یا همان تجسم خلاق کمک شایانی به تقویت عضلات ذهنی که در حوزه عصب‌شناسی و روانشناسی پذیرفته‌شده است می‌کند.

جیم کری

نتایج تجسم خلاق بر روی افراد مشهور

بسیاری از افراد مشهور از تجسم خلاق نتایج بسیار عالی در زندگی خود گرفته‌اند، برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: اوپرا وینفری، آرنولد شوارتزنگر، بیل گیتس، تایگر وودز، ویل اسمیت، درو بری مور، آنتونی رابینز و الن دی جنرس.

جیم کری در سال ۱۹۸۷ میلادی یک چک به مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای خودش تهیه کرد. تاریخ چک را برای سال ۱۹۹۵ و مرام شکرگزاری تنظیم کرد. جیم کری این اتفاق را برای سال‌ها تجسم کرد و در سال ۱۹۹۴ او ۱۰ میلیون دلار برای نقش خود در فیلم احمق و احمق‌تر دریافت کرد.

اوپرا وینفری در سال ۲۰۰۷ مصاحبه ای با لری گینک انجام داد و به او گفت، «شما عملاً می‌توانید واقعیت زندگی‌تان را با تغییر افکارتان تغییر دهید.»

آرنولد شوارتزنگر می‌گوید، «قبل از اینکه لقب آقای جهان را کسب کنم، در مسابقات طوری وارد می‌شدم گویی که آن مکان متعلق به من است. آن‌قدر در ذهنم آن مسابقات را برده بودم، احساسم این بود که لقبم همین است. سپس وقتی وارد دنیای سینما شدم، باز از همین تکنیک استفاده می‌کردم. من روزانه تجسم می‌کردم که هنرپیشه‌ای موفقم و درآمدی بالا دارم.»

«همه‌چیز در ذهن اتفاق می‌افتد.»

آرنولد

«خانم‌ها و آقایان، من زمانی که بچه بودم، یک رؤیاپرداز بودم. من کتاب‌های مصور می‌خواندم و همیشه خود را جای قهرمان آن داستان‌ها می‌پنداشتم. وقتی فیلم می‌دیدم نیز خود را قهرمان داستان می‌دیدم؛ بنابراین هر رؤیایی که متصور می‌شدم صدها بار به واقعیت پیوسته شده است.» الویس پریسلی

«من تجسم می‌کردم آنجایی که دوست دارم و در موقعیتی که مایلم هستم. تصور کردم چگونه بازیکنی می‌خواهم باشم. من دقیقاً می‌دانستم که به کجا مایلیم برسم و بر رسیدن به آن نقطه تمرکز کردم.»

مایکل جردن

چگونه از تجسم خلاق استفاده کنیم؟

خواسته‌ها و اهداف خودتان را دقیقاً مشخص کنید، دقیقاً بدانید که چه چیزی می‌خواهید و بعد سناریویی برای خواسته خودتان بنویسید، به ای صورت که به خواسته‌ی خود رسیده‌اید، بخشی از زندگی خودتان را که بعد از رسیدن به خواسته‌هایتان اتفاق می‌افتد و دوست دارید تجربه کنید را بنویسید و هر زمان که آن را مطالعه می‌کند خودتان را دقیقاً در همان شرایط تجسم کنید، احساس کنید که به تمام آنچه دوست داشته‌اید رسیده‌اید، با آن‌ها زندگی کنید، همه‌چیز را احساس کنید، مغز تفاوت بین واقعیت تجسم را تشخیص نمی‌دهد، اگر به‌صورت مداوم این کار را انجام دهید جهان آن را برای شما ایجاد می‌کند.

 

 

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • با سلام و احترام
    واقعا مطالب زیبا و جذابی گذاشتید! سپاسگزارم از وقتی که میزارید!
    درباره قانون تجسم واقعا عالی هستش! هرچیزی که خواستم رو با همین روش به دست آوردم! واقعا عالیه! حتی از روش هایی که اصلا فکرشو نمیکردم ولی فقط تجسم کرده بودم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.